MEMBANGUN DIRI, MEMBANTU INSANmemberi makna pada kehidupan

27 July 2008

Bayangkan ...

Bayangkan....

Situasi satu: sewaktu hujung bulan, gaji sudah tinggal sedikit, kita menderita sakit, masuk hospital kerajaan, lama menunggu (Q), operation juga lama lagi Q, nak masuk hospital swasta tak berduit..

Situasi dua: duit banyak, ambil di bank, tiba-tiba dirompak, perut ditikam, nak masuk hospital, terpaksa masuk hospital kerajaan..oklah, sepatutnya dapat masuk hospital swasta, terpelihara rapi, layanan mesra..

Situasi tiga: duit banyak, dapat masuk hospital swasta.. operation kena RM 20k, duit banyak oklah..

Tapi, ada cara yang dapat diselesaikan ketiga-tiga situasi tersebut..

Dengan cara menyertai insurans.

Melaluinya, kita dapat pelbagai faedah pada waktu yang diperlukan (seperti dalam situasi satu dan dua), dan kita juga dapat menyimpan RM 20k itu walaupun masuk hospital swasta.

Insurans akan cover pelanggannya dengan pelbagai faedah.

Antaranya, masuk hospital, bayaran perubatan tak dikenakan langsung. hanya perlu bayar 10% daripada keseluruhan bayaran. Tu pun antara RM400 - RM 1000 sahaja.
Misalnya kena RM 20k, hanya bayar RM1k aje, kena RM9k, bayar RM900 aje.

Elaun bermalam juga dapat..elaun sehingga RM 400 semalam.sape nak bagi..

Pendek kata, hubungi saya jika nak tau lebih lanjut..
saya ejen insurans PRUDENTIAL TAKAFUL..
emel saya di: dayat_lq@yahoo.com

Sesunguhnya, situasi seperti atas adalah cerita sebenar yang saya kutip dari klien saya.
Kita rasa tak perlu lagi, kita masih sihat, duit banyak lagi, tetapi kita tak tahu masa depan kita!! apa yang kita nak tinggalkan pada anak kita, isteri kita atau keluarga kita jika terjadi apa-apa ke atas kita..
Sayangilah mereka..

Wassalam

1 comment:

Akram_imah said...

dah keja nanti saya cari cikgu yer..hahaaa
so, doakan saya keja cpt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...