MEMBANGUN DIRI, MEMBANTU INSANmemberi makna pada kehidupan

25 July 2008

Guru-guruku Tercinta

Salam bahagia.

Pertama:
saya rakamkan ucapan terima kasih menggunung tinggi kepada para guru saya dari sekolah rendah sehingga akhir hayat, dari yang telah menyampaikan ilmu dan pesanan kepada saya hingga yang akan menyampaikan pesanan, ilmu, peringatan kepada saya yang sering lupa dan lali ini.

Tanpa kalian, sesungguhnya dunia tak bermakna! akhirat tak bererti!
Hidup sia-sia, mati tanpa bekal!

Siapakah GURU?
Murabbi?
Muaddib?
Mubaligh?
Muzakar?
Muannas?
Mupikirlasendiri?

Akan dijelaskan sedikit masa lagi...
(kerana saya ade kelas nih...nok gi ngajar)

Apapun;

Berburu ke padang datar;
dapat rusa berbelang kaki;
berguru kepalng ajar;
bagai bunga kembang tak jadi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...